Firefox Os; Fos çıktı!




Mobil işletim sistemleri arasına bir yenisi de Firefox internet tarayıcı firmasının tasarladığı linux kaynak kodlu, FOS çıktı, Firefox işletim sistemi diğer mobil işletim sistemleri aksine yenilikçi bir yanı olmaması belki piyasa yapmayabilir. Ancak adamlar oturup can sıkıntısından da bu işletim sistemini yazmamışlar. Kalkıp size dallandırıp budaklandırıp, yok efendim şöyledir yok efendim böyledir diye yalan söyleyemeyeceğim.


İşletim sistemleri arasında iyiden kötüye sıralama yapmamız gerekirse şöyle;


  1. İOS (Apple, iphone vb cihazlara yüklü olan, düzenlenemez ve değiştirilemez olan, kapalı kaynak kodlu işletim sistemi)

  2. Android (Hemen hemen tüm cihazlarda hatta çin malı dandik cihazlarda bile bulunan açık kaynak kodlu bizimde desteklediğimiz işletim sistemi)

  3. Diğer tümü (Fos,Ubuntu touch, Tizen, Meego Vs.) Bunlarda piyasa yapmaya çalışan bazı işletim sistemleri, Özellikle bunlarda göze çarpan Ubuntu Touch var, Ubuntunun Desktop sürümü olduğu için cazip gelebilir. Nexus 4 de test ettim henüz beta aşamasında ancak güzeldi. Zengin arşivi olursa Android yerine kullanılabilir.

Dönelim tekrardan FOS işletim sistemine, ben yine Nexus 4 cihazımda test ettim. Şimdi FOS piyasa yapmak için birçok çin firması ile anlaşmaya vardı, ZTE FOS işletim sistemleri 2014’ün son 3 ayı içerisinde duyurulacağını açıkladılar.


Ancak çin biliyorsunuz birşey çıkmadan daha yayınlanmadan piyasaya çıkmış görünüyor bknz. aliexpress de mevcut :)


Şimdi size gidip FOS işletim sistemi telefonlar almayın demeyeceğim, sonuçta android’in birkaç yıl önceki halini hemen hemen hepimiz hatırlıyoruz. Eğer istikrarlı olursa FOS’da adam akıllı yerlere gelebilir diye düşünüyorum. En güzel tarafı tüketicinin fazla cebini yakmayacak cinsten, gayet ucuz akıllı yada akılsız da denebilir telefonlar çok yakın zamanda piyasaya girecektir. Bizi izlemede kalın, bu ve sonraki makalelerde artık daha gerçekçi ve makaleler göreceksiniz.


Esenle kalın.




Firefox Os; Fos çıktı!

Yorumlar